About Me

My photo
Ottawa, Canada
Dr. Charles Lam has since 1971 received training in West Germany (telecom) and university education in U.K. (management) and acquired working experiences in Hong Kong and Canada, in a utility company, Hong Kong Government, a multinational organization and a SME. In his career path, he has acquired qualifications from UK institutions including DBA (1990), MBA (1980) and Chartered Engineer (1978). Since 1986, he has left pure engineering to teaching various subjects of business management in Hong Kong for famous universities of Hong Kong, England and United States. He also has served the society as a member of an advisory committee of the Hong Kong Government for eight years, and as the Hon. Chairman of its Consumer Education Group. Later, he set up his own company to offer services as a consultant, writer and speaker. In his 'Second Half Time', he has been working passionately on integrating Christian values with management knowledge, in the marketplace/workplace ministry, serving hospitals, churches and organizations, as a speaker, consultant, life coach, and the leader of a REST Group based on a life story approach. Charles is currently living with his wife in Canada.

Saturday, July 20, 2013

有上帝真好


有上帝真好

當你覺得雙手無力的時候:

上帝說:日子如何,力量也如何!

當你覺得壓力承擔不了時:

上帝說:凡勞苦擔重擔的人可以到我這裡來,我就使你們得安息。

當你怒氣難當的時候:

上帝說:不可含怒到日落,不輕易發怒的人大有智慧。

當你憤恨不平的時候:

上帝說: 不要為自己申冤,寧可讓步,聽憑主怒;因為主說申冤在我,我必報應。

當你說你做不下去時:

上帝說:我的恩典夠你支持下去!

當你有意道人長短時:

上帝說:使人和睦的人有福了!

當你對人冷漠時:

上帝說:你要心裡火熱,要愛人如已。

當你說:「我害怕。」?

上帝說:我給你們的不是膽怯的心,而是剛強仁愛謹守的心。

當你驕傲的時候:

上帝說:敗壞之先,人心驕傲,心驕氣傲的人名叫褻慢,他行事狂妄,都出於驕傲。

當你憂傷時:

上帝說:喜樂的心乃是良藥,憂傷的靈使骨枯乾。

當你吝嗇幫助別人時:

上帝說:施比受更有福,憐憫貧窮的,就是借給耶和華,他的善行,耶和華必償還。

當你付出沒有成果時:

上帝說:含淚播種的,必歡呼收割。

當你遭受患難的時候:

上帝說:你們在一切患難中,我就安慰你們,叫你們能用神所賜的安慰,去安慰那遭各樣患難的人。

當你看不清方向的時候:

上帝說:忘記背後,努力面前,向著標竿直跑。

當你流淚的時候

上帝說:憂傷痛悔的心,我必不輕看!我必領你們到生命水的泉源,我也必擦去你們一切的眼淚。

當禱告不得應許時:

上帝說:我有更美好的。

摘自《心靈補給站》

No comments: